Aký je najlepší vzorec na podporu rastu a rozvoja vášho dieťaťa? Pozrite sa na základy výživy pre dievčatá a chlapcov v rôznych vekových kategóriách, založené na najnovších poznatkoch.

ovocný salát

Zvážte tieto potraviny s vysokým obsahom živín:

 
Bielkoviny– vyberte si morské plody, chudé mäso a hydinu, vajcia, fazuľu, hrášok, sójové produkty, orechy a semená.

 
Ovocie– povzbudzujte svoje dieťa, aby konzumovalo rôzne čerstvé, konzervované, mrazené alebo sušené ovocie – ale nie ovocné šťavy! Ak vaše dieťa pije džús, uistite sa, že ide o 100 percentnú šťavu bez pridania cukru a obmedzte množstvo, ktoré dieťa vypije. Majte na pamäti, že jedna štvrtina šálky sušeného ovocia sa počíta ako jeden pohár-ekvivalent ovocia. Pri nadmernej konzumácii môže totiž sušené ovocie prispieť ďalšími kalóriami.

 
Zelenina – podávame rôzne druhy čerstvej, konzervovanej, mrazenej alebo sušenej zeleniny. Cieľom je zabezpečiť každý týždeň rôzne druhy zeleniny, vrátane tmavozelenej, červenej a oranžovej, fazule a hrášku, škrobovej a inej zeleniny. Pri výbere konzervovanej alebo mrazenej zeleniny si všímajte obsah sodíka.

 
Celozrnné potraviny– ponúknite dieťaťu celozrnný chlieb, ovsené vločky, quinou alebo naturálnu ryžu. Obmedzte rafinované potraviny, ako je biely chlieb, cestoviny a ryža.

 
Mliečne výrobky– povzbudzujte svoje dieťa, aby jedlo a pilo mliečne, jogurtové, syrové alebo o sóju obohatené nápoje bez tukov alebo nízkotučné mliečne výrobky.

 
Vyhnite sa naopak:

Pridanému cukru – prirodzene sa vyskytujúce cukry sú v ovocných a mliečnych výrobkoch. Príklady pridaných cukrov zahŕňajú hnedý cukor, kukuričný sirup, med a ďalšie.

olivový olej

Nasýtené a nenasýtené tuky – obmedzte nasýtené tuky – tuky, ktoré pochádzajú hlavne z živočíšnych zdrojov potravy, ako je červené mäso, hydina a plnotučné mliečne výrobky. Hľadajte spôsoby nahradenia nasýtených tukov rastlinnými a orechovými olejmi, ktoré poskytujú esenciálne mastné kyseliny a vitamín E. Zdravšie tuky sú tiež prirodzene prítomné v olivách, orechoch, avokáde a morských plodoch. Obmedzte nenasýtené tuky tým, že sa vyhnete jedlám, ktoré obsahujú čiastočne hydrogenovaný olej.

Výživa pre deti
Ohodnoťte příspěvek

Published by lomi.sk