Už ste skúsili nespočetné množstvo diét a rád na internete a kdekoľvek inde. Nič ale neúčinkovalo, ako ste čakali. Snažili ste sa skrotiť vaše telo a ono sa vám stále vzpiera. Spalovace tukov nefungujú? Možno ste len vykročili nesprávnym smerom. Pohybová aktivita je základ a správna zdravá strava tiež.

kuskus

Vyskúšajte super potraviny

A.    Chia semienka
Tento malý zázrak sem rozhodne patrí. Používajú sa tiež ako liek v strednej a južnej Amerike ako prevencia diabetu, obezity a kardiovaskulárnych chorôb. Sú nabité protizápalovými tuky, bielkovinami a vlákninou. Vďaka ich konzumácii sa budete cítiť plnší a sýtejší. Samotná jedna polievková lyžica obsahuje 2500 miligramov omega-3 mastných kyselín, 4,5 g vlákniny, 3 g bielkovín, a phyto -nutrienty tzn. tri druhy polyfenolov, ktoré sú prospešné pre naše zdravie – patrí medzi ne: flavonoidy – znižujú mozgové patológie, fenolové kyseliny – obsahujú prírodné antiseptické vlastnosti a reversatrol – podporuje zdravie srdca a pôsobí protizápalovo.
A ako je konzumovať?
Môžete si ich pridať napríklad do vášho obľúbeného jogurtu, do koktejlov alebo smoothies. Hodia sa do nátierok, šalátov i hlavných jedál.

B.    Kúzelné bobule
Brusnice, jahody a čučoriedky majú pozitívne účinky pri znižovaní telesnej hmotnosti, blokujú hromadenie tukov a priaznivo ovplyvňujú črevnú mikroflóru.

potraviny

C.    Quinoa – Mrlík čilský
Jej výhodou je, že ju môžu pokojne konzumovať aj osoby s bezlepkovou diétou. Má vysoký podiel horčíka, ktorý reguluje hladinu cukru v krvi. Jedna štúdia v talianskom Miláne preukázala, že má táto super potravina najvyšší podiel vlákniny medzi všetkými zrnami.
Počas jej rastu sa konzumujú aj listy, najväčšie využitie majú ale zrelé semená. Melie sa z nich múka, z ktorej si môžete upiecť chleba alebo ju zmiešať s kukuričnou a pripraviť si tak výborné sušienky. Celá semená sa hodia k príprave kaší alebo aj k zahustenie polievok.
Okrem toho má vysoký podiel vitamínov – tiamínu, riboflavínu, kyseliny listovej, beta-karoténu, alfa-tokoferolu a vitamínu C, obsahujú 60% škrobu, 23% esenciálnych bielkovín, 5% sacharidov, 4 až 9% tukov, ich energetická hodnota je 374 kcal / 1566 kJ na 100 g.
Vďaka týmto potravinám stratíte nejaké to kilo navyše a ešte si pochutnáte.

Začnite znova a pekne od začiatku!
Ohodnoťte příspěvek

Published by lomi.sk